Doğru mu Yanlış mı?

İhsan Varol’un Kelime Oyunu’nundan sonra Bloomberg Ht kanalında yayınlanan yeni yarışması.

Kelime Oyunu’nunu severek seyrediyordum. Bu yarışmayı da merak ettim. Zira İhsan Varol acayip bir adam. Yaptığı işi titizlikle gerçekleştirdiğini düşünüyorum. Sohbeti, sunumu, bilgisi ve hazırladığı sorular ve araştırmalarıyla gerçekten nitelikli bir programla karşımızda oluyor. Ne zaman seyretsem “Bu İhsan Varol arkadaşımız olsa ne güzel olurdu” diye düşünmeden edemiyorum. Sohbet sohbet üstüne olurdu herhalde.

Bu yeni yarışmayı da iki gündür seyrediyorum. Adından da anlaşılacağı gibi verilen bilginin doğru mu yanlış mı olduğuna dayanan bir yarışma. Bir sorunun süresi göz önüne alındığında Kelime Oyunu’na göre daha uzun sürüyor. Sorular bir hayli ilginç olabildiğinden sorgulamalar giriyor işin içine. Gerçi bu sorgulamalar ve fikir alışverişleri hoş sohbetler ortaya çıkarabiliyor. Bilgilerin verildiği konu başlıkları ve sorular nefis. Kesinlikle çok kaliteli. Değişik noktalardan, bilinmeyen, ilginç alanlardan soru gelebiliyor. En çok hoşuma giden kısım ise konularla ilgili etimoloji, köken soruları soruluyor sıklıkla. Kelimelerin, olayların hikâyeleri, nerelerden geldiğine ilişkin çok hoş bilgiler mevcut. Oturup tüm soruları kaydedesim var resmen. İhsan Varol Kelime Oyunu’nda soruları kendi hazırlıyordu ancak bu yarışmada Kelime Oyunu yarışmasına katılmış bir çift kendisine yardımcı oluyormuş. Burada konuyla ilgili bir röportaj yer alıyor.

– Kurbağa testi İrlanda kültürüne dayanır. İrlandalılar eskiden kurbağaların gebe kadınlara yaklaşmadığına inanırlardı doğru mu yanlış mı?

– Köftehor kelimesi nereden gelir?

– Oturgaçlı götürgeç TDK sözlüğünde yer alıyor mu?

Sabotaj kelimesi sabo terliklerden mi gelir? (Bunu Köken Bilir Misiniz bölümümüzde yazacağım efendim)

Yarışmayı seyretmenizi tavsiye ederim. Arada denk gelseniz bile keyif alabileceğinizi düşünüyorum. Nitelikli yayınlar seyretmek pek güzel.  Haydi sağlıcakla! 🙂

Bir cevap »

  1. bir de “halaskar” kelimesinin anlamını öğrensinler..

    mesela ben yeni öğrendim. çok meshudum..

    ben kim miyim? (bkz: http://farelikoyunhayalcisi.blogspot.com/ )

    Cevapla
  2. Geri bildirim: Köken Bilir Misiniz? #7 [Sabotaj] « diabolo violette

Yorum bırakın